За життя

Вчора заїхав на виставку книжкової графіки, що проходить в Будинку Художника на Львівській площі в Києві. Виставка займає чималу площу і представлено на ній приблизно пару сотень робіт як суто паперових, так і з інших матеріалів. Біля 60-65% виставки - це роботи молодих митців, випускників київського інституту мистецтва (не пам'ятаю, як він зараз називається). Друга половина - більш старші майстри. Цікаво, що стилі виконання дуже різняться залежно від віку автора (р.н. котрого вказано на підпису до роботи) із кроком в 5-10 років. Сучасний стиль, в котрому виконано роботи молоді (86-91 роки) - напів-авангард. Але схоже що їх так зараз вчать, бо стиль і якість є, але вони досить специфічні для сприйняття. Роботи авторів 70-их р.н. більш звичні (для мене). Автори 30-50-60-их р.н. малюють взагалі в класичному радянському стилі. Комусь подобається, комусь здається занадто дитячим, позбавленим авторського внеску, такого як в сучасної молоді. Але це ж все суб'єктивне. На жаль, такого що я б захотів розмістити в своїй книзі казок, було аж два автори. Причому, один випускник, а другий автор вже в віці. Тобто роботи майже всі гарні, але для дорослої аудиторії, а дітям буде нецікаво і незрозуміло дивитись на такі ілюстрації. Ще цікаво було подивитись, як ілюстрації та обкладинки, які друкуються потім на папері, моделюються спочатку у великому розмірі із найрізноманітніших матеріалів - тканина, картон, плівка, сторонні предмети матеріального світу (ножиці, ґудзики тощо). Перегляд зайняв у нас хвилин 40, тому можу порадити всім сходити переглянути експозицію. Виставка працює до 28 лютого щодня крім вівторка з 12-ої години (тільки не подивився, до котрої). Розташована на третьому поверсі будинку. працювала до 24-го лютого :(.
Як завжди, виникають певні затримки (той захворів, цей помер ...), що негативно впливають на процес. За тиждень вдалося поспілкуватись з агенцією НашФормат, котра займається аудіокнижками. Вони пропонують запис аудіокниг, а також друк CD / DVD і окремо дистрибуцію. Вирішено, що диск буде виготовлятись із аудіоказками і електронною книгою в різних форматах. З аудіокнигами все зручно - можна підібрати кількість начитувачів, музику і фонові шуми, побити запис на кілька частин тощо. І ціни помірні, якщо йдеться про художній твір (нехудожні мабуть ніхто начитувати і не буде). З книжковою редакцією ми все ще ведемо розмови. Наблизилися до підготовки договору (ага, це так довго). Одночасно редактор дивиться на текст казок і продумує правки (як мені сказали). В мене є таке нехороше відчуття, що від казок залишиться половина. З іншого боку, з аудіо- і електронним варіантами я сам собі господар. Ілюстрацій все ще немає жодної і немає розуміння, хто саме буде їх робити. Начебто мультстудія готова, але зразків ще немає. Вчора ходив на виставку художньої графіки (про це напишу окремо), - може з тих авторів когось підібрати, але такого щоб підходило під задум казок, немає.
Дивлюсь я, що не дуже виходить розповідь стосовно процесу підготовки. Можливо тому, що мені все здається очевидним чи не вартим уваги, а можливо тому, що це насправді процес мало кому цікавий. А деякі речі я не хочу озвучувати (принаймні, якщо не питають), бо вони можуть бути комерційною таємницею іншої сторони, а я в них дозволу не питав. Тому якщо вам цікаві якісь деталі (наприклад, аніматори розповідали певні цікаві речі стосовно того, як готуються мультфільми), питайте.
Рухаємось потроху: віддав сьогодні львів'янам аванс за мультфільм, обіцяють за півтора місяці зробити. Вони ж готові робити ілюстрації недорого, але це ми ще дивитимемось зразки і узгоджуватимемо ціни і технічні деталі. Видавництво підгальмовує, хоча не відмовляє (і це добре). Врешті решт, якщо відмовлять, то ми завжди можемо зробити print on-demand і електронні версії. А ще я вже починаю замислюватись над наступним, більшим проектом, котрий включатиме в себе масу художніх і ігрових аспектів.
Час плине, справи рухаються, хоча й дещо повільно. Окремо взяті ілюстратори зникли. Я шукаю виконавця на мультфільми. Поки що відгукнулись львів'яни і запропонували прийнятну ціну. Будемо розмовляти детальніше завтра чи післязавтра. З видавництвами цікавіше. Наприклад, видавництво пропонує повний цикл, але при цьому крутять носом (стосовно казок) і пропонують все крім власне друку. На резонне питання "а навіщо ж ви тоді потрібні" мовчать. Інші видавництва ігнорують листи. Ну, в принципі, як і говорили тут раніше, кожен вже заробив собі по мішку золота і сидить відпочиває ... Поки що в нас начебто є кандидат, що зацікавився, зараз будемо обговорювати деталі. На крайній випадок є ще друк без позначення видавництва і розповсюдження книги своїми силами, але це складно, довго і зводить захід до print-on-demand, що зовсім невигідно за умови дорогої поліграфії (я хочу кольорові ілюстрації до кожної казки, а це вже виходить альбом, а не просто книга).
Для казок потрібні ілюстрації. Ну то очевидно. Ілюстрацій багато (на кожну казку), тобто обсяг роботи великий. Знаходимо ілюстратора (з досвідом роботи в цій сфері), вона зацікавлена. І ... за півтора місяці співпрацю налагодити не вдалося - людина зробила один тестовий ескіз (хоча її просили зробити повну ілюстрацію за повну суму) і зникла. Мабуть, грошей мішок і можна мандрувати, а на роботу забити те, чого в неї немає (ймовірно ;). Взагалі з цими митцями ситуація кепська. Ті, хто хоч якось вміє малювати, вважають себе великими майстрами від мистецтва, і побутові і практичні аспекти людської діяльності зневажають. У нас так за останні два місяці ще два майстри з графіки (обидва - Росія) припинили роботу (другий ще доробляє залишок роботи, щоправда) -- спочатку затягуються строки і комунікація, потім "життєві обставини змінились, роботу зробити не зможу". Та ж хвороба, до речі, з веб-дизайнерами. Одному відправив ТЗ (на доробку сайту, там на день роботи посидіти поміркувати) - "працювати будеш? Буду". І замовк. Я його за кілька днів перепитую - мовчання. Другі теж дивилися-дивилися на ТЗ, потім сказали "після нового року", а згодом і на мої листи припинили відповідати. Я не знаю, як із обов'язковістю ілюстраторів на заході (там ціни істотно вищі, ми не пробували), але тотальна необов'язковість людей - це просто якір на місцевому бізнесі. А якісна графіка - це не просто selling point, а вже обов'язкова вимога до сучасного міжнародного бізнесу. Тобто країна втрачає позиції на світовому ринку ще й з-за отакого підходу. Зараз піду шукати мультикову компанію, заодно й про ілюстрації розмовлятиму.
Я, здається, згадував, що хочу до казок зробити ще хоча б один невеличкий мультфільм. Отже, потрібно знайти студію? Ок ... З книгами звичайними і книгами аудіо розібрались швидко - з пів-пинка знайдені агенції, що надають повний цикл послуг (ти їм текст і гроші, а вони тобі продукт). Здавалося б, із розвитком інтернету і візуального просування продукції анімаційні студії мають бути і надавати такі ж послуги. А дзуськи. Я інтернетівськими стежками вийшов на сайт animation.kiev.ua, де люди добрі зібрали перелік "українських" анімаційних студій (про лапки згодом). Біля 25 посилань по Києву і ще десяток з решти України. Думаю "ой який великий вибір і одразу - є де розгулятись". Починаю переглядати. Страшне, жахливе видовище, як казав відомий іпохондрик. Рівень бізнесу в них всіх можна порівняти із жигулями-класикою в порівнянні з німецьким автопромом. Або чоботаря дядю Васю в порівнянні з фабрикою Nike. Відставання від розробників ПЗ і навіть видавництв просто жахливе. Все що є - це незрозуміло за яким принципом складене портфоліо (тільки зображення без інформації що, коли, скільки тощо) і сторінка контактів. Я як клієнт хочу перелік послуг (з розбивкою що роблять самі, до чого залучають партнерів, що залишається на замовнику) і побачити ціни (хоча б порядок цифр). Навіщо мені зв'язуватись з агенцією і витрачати мій і їхній час якщо в них буде непідйомна ціна або вони просто не роблять те, що мені потрібно? Окремо про "українське". З усіх сайтів українська мова була на 3 чи 4 сайтах. Решта, включаючи Укранімафільм, - тільки кацапщина. Яке право Укранімафільм має так називатись? Якого біса державна студія за мої як платника податків гроші тримає сайт виключно російською мовою? Merde, як кажуть жабкоїди. Половина сайтів - чисті аніматори для реклами. Ще чверть пішли з поміткою "що попало". Кілька лінків не на студії, а на якісь блоги чи огляди. Декілька сайтів дохлі, пара не оновлювались по 3-4 роки. В фінал вийшли чотири сайти, з яких реальних кандидатів три і четвертий запасний. І все. На всю Україну. І, зазначу, що це те, до кого взагалі хоч якось можна звертатись. А що з того реально вийде - теж невідомо.
Результати за тиждень наступні: - шукаємо видавництво щоб замовити редагування тексту і підготовку макету. Надибали на видавництво, котре за помірні гроші надає повний спектр послуг із розкруткою і просуванням. - працюємо над сайтом - я знайшов декілька комп'ютерних програм для авторів. Дуже корисно на майбутнє (на казки такі програми не потрібні).
Пройшов тиждень з першого запису і того як я остаточно вирішив друкувати книгу. За тиждень зроблено: знайшов веб-дизайнера для розробки персонального сайту (mayevski.com, якщо що), продумав структуру і нариси дизайну сайту, розібрався з Drupal'ом і натягав модулів, котрі знадобляться для сайту, видав ТЗ дизайнеру. Подумав, що треба до одної з казок зробити короткий мультфільм, котрий буде популяризувати книгу серед жуйних тварин тих, хто надає перевагу малюнкам перед друкованим словом. Подивився ціни на cartoon production. Прикинув комерційну сторону проекту і зрозумів, яким чином можна відбивати гроші, що вкладаються в нього. Плани на наступний тиждень: дочекатися ілюстратора і замовити тестовий малюнок. Знайти мультстудію в Києві і обговорити з ними питання мультфільма.
Я вирішив видати казки окремою книгою. На сьогодні в мене лежить написаними 55 казок і вони періодично (хоча й повільно) дописуються. Далеко не всі казки публікувались в блозі, а зараз і опубліковані казки прибрані з публічного доступу. На те є багато найрізноманітніших причин. Зокрема це бажання розважитись (15 років займатись одним і тим же - мене вже нудить) і цікавість стосовно того, як виглядає інший аспект створення об'єктів авторського права, крім програмного забезпечення. Є й багато інших причин, але це головні. Так чи інакше, книгу буде видано. Це перший допис із серії, де я розповідатиму про свій досвід в літературній справі. На даний момент маємо наступне: - казки - бажання їх видати - маркетингового директора нашої компанії, котрого я залучив до справи - певний досвід (вищевказаного директора) із видаванням нехудожньої літератури У нас відібрані пілотні 10 казок для показу стороннім особам (звісно, що всі казки я роздавати нікому не буду, щоб не поцупили). Поки йдуть новорічні свята, ми чекаємо на ілюстраторів. Планується до кожної казки зробити повновісну кольорову ілюстрацію. Є два кандидати в ілюстратори, між якими я не можу вибрати з певних міркувань. Тому вирішили замовити їм по тестовій ілюстрації до казки про зебру. Чекаємо, поки вони звільняться. Видаватимемо книжку швидше за все за власний рахунок, хіба що випадково знайдеться видавництво, що зацікавиться книгою.
  • Архів

    «   Квітень 2024   »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30