Вже більше десятка років існує технологія та продукти (теги та картки), щоб знаходити речі, які зникли. Мені до таких раніше інтересу не було, але після пригоди з ключами замислився над тим, що не завадило би причепити теги на деякі речі та покласти картку до документів.
Про ябловий AirTag чув мабуть багато хто, але вони не були першими (ну, як і завжди, в принципі). Ще є пристрої від самсунгу та мотороли, та декілька незалежних гравців. Першими були Tile, другими Chipolo, всі інші - пізніші.
Ця технологія спирається на bluetooth та вимагає наявності додатку або вбудованої підтримки на мобільному пристрої. Ідея в тому, що якщо прилад випадає з видимості, то телефон про це сигналізує (я не певен, чи прилад сигналізуватиме теж - це, мабуть, залежить від пристрою). А також інші пристрої, що підтримують технологію, бачать тег навколо себе, повідомляють про це на сервер, і так власник може знайти втрачений тег (і, сподіваємося, загублену річ, до якої тег причеплено). І Apple і Google мають свої мережі для відслідковування "своїх" тегів, сторонні виробники або працюють через власну мережу (Tile) або через мережі ябла з гуглем. В випадку "своєї мережі", тег бачитимуть ті мобільні пристрої, які матимуть додаток цієї мережі (того ж Tile'а).
Я пішов вибирати між тегами та картками Tile, PebbleBee, Chipolo. Мені не дуже подобається ідея власної мережі Tile, а крім того, в них ще є підписки (хоча є й безкоштовний план), тому я вибирав між PebbleBee та Chipolo. Останні дві працюють з мережами ябла та андроіда.
Chipolo роблять словенці, Pebblebee - не знаю. Це було одним з ключових факторів. Також, в chipolo в тегів більший вибір кольорів, що важливо (сірий тег - це не актуально, а затягнути його плівкою не вийде, бо він треться весь час, і жодна плівка не витримає). Картки в них обох чорні, але це неважливо - картка завжди схована.
З недоліків Cihpolo - в них немає QR кодів (наліпки з QR кодом, які можна наклеїти кудись, щоб якщо людина знайде цей предмет, то за QR кодом могла би повідомити власника), а також батарейка живе 6 місяців проти 12-18 в Pebblebee. Ще в chipolo картка на чверть товща за Pebblebee. Також в chipolo немає світлової індикації на приладах, але не впевнений, що це так важливо, якщо прилади видають дуже гучний звук, за яким їх можна знайти і так.
Ціна приблизно однакова - Pebblebee може бути трохи дешевшим, але гадаю, що там залежить від того, скільки чого ви берете (якийсь набір буде дешевшим в одного, інший набір - в іншого).
Технологічно прилади схожі, і детально порівняти можна хіба що маючи обидва в руках.
Поки що я замовив Chipolo. Спостерігаємо.
Ще два неочевидні використання тегів:
- відстеження, де знаходяться члени родини (актуально для дітей)
- теги для тварин, якщо ті раптом загубляться. Хоча в Братиславі це менш актуально - собаки тут з металевими жетонами + коти і собаки обов'язково чіпуються та заносяться в базу.
За життя
21.03.2026
20:00
21.03.2026
19:53
Вчора виносив сміття (паперове) і потім пішли гуляти. Коли через пару годин повернулися, з'ясувалося, що ключів в кишені немає. В мене там лежать окремо ключі та окремо пульт від гаражних воріт + чіп від сміттєвого блока (там двері на чіпі, як багато в кого тут). Ну от пульт є, а ключів немає.
Це було кепсько - зайвих ключів в нас немає, і довелося би займатися створенням дублікатів, а заодно заміною замку в квартирі.
Почав думати, де ключі могли подітися, оскільки я дуже уважний, і випасти аби де вони навряд чи могли. Коли я викидав сміття, ключі та пульт були затиснені в руці, і виходячи від контейнера я їх клав в кишеню. Ба більше, якби я не поклав в кишеню ключі, то кладучи туди пульт, я помітив би відсутність ключів (кишеня маленька, і ключі та пульт там слід розміщувати так, щоб ключі не натисли кнопку пульта, що іноді трапляється).
Так чи інакше, ми переглянули територію біля будинку, де йшли, але далі шукати сенсу не було - ми ходили в ліс, і якщо ключі зникли там, то шукати їх годі. Тоді вирішили залізти ще в контейнер для паперу. На дні контейнер ключі й знайшлися. Чи могли вони випасти з руки? Могли, але це малоймовірно (див. вище). Я чомусь більше думаю, що матриця їх туди підкинула, щоб я їх все-таки знайшов.
А це призвело мене до придбання купки тегів, про які буде наступний допис.
Це було кепсько - зайвих ключів в нас немає, і довелося би займатися створенням дублікатів, а заодно заміною замку в квартирі.
Почав думати, де ключі могли подітися, оскільки я дуже уважний, і випасти аби де вони навряд чи могли. Коли я викидав сміття, ключі та пульт були затиснені в руці, і виходячи від контейнера я їх клав в кишеню. Ба більше, якби я не поклав в кишеню ключі, то кладучи туди пульт, я помітив би відсутність ключів (кишеня маленька, і ключі та пульт там слід розміщувати так, щоб ключі не натисли кнопку пульта, що іноді трапляється).
Так чи інакше, ми переглянули територію біля будинку, де йшли, але далі шукати сенсу не було - ми ходили в ліс, і якщо ключі зникли там, то шукати їх годі. Тоді вирішили залізти ще в контейнер для паперу. На дні контейнер ключі й знайшлися. Чи могли вони випасти з руки? Могли, але це малоймовірно (див. вище). Я чомусь більше думаю, що матриця їх туди підкинула, щоб я їх все-таки знайшов.
А це призвело мене до придбання купки тегів, про які буде наступний допис.
21.03.2026
19:45
Я трохи описував епопею з MS Store тут , і вона ще не завершилася. Але ABCalc Plus вони вже опублікували, і його можна придбати на сторінці ABCalc Plus в Microsoft Store.
06.03.2026
19:55
Моїм другим pet project-ом (першим є nstamp) є калькулятор. Це є відтворення сучасними технологіями продукту EldoS AnyCalc, який ми продавали 25 років тому, поки його автор не прогуляв вихідний код. Прошу відвідати сторінку: ABCalc.
Вигода калькулятора в тому, що він не просто калькулятор, а калькулятор складних виразів аж до міні-програм з можливістю створення власної бібліотеки функцій. Підтримуються умови, цикли, змінні, та функції.
Але цей допис не про вигоди, а про перешкоди. 25 років тому все було просто - створив додаток, поклав на веб-сторінку, розкидав по сторонніх сайтах, і маєш копійку. Зараз же можливість з нуля зайти в цей бізнес практично відсутня.
Створити додаток для Linux не є проблемою. А от з Windows та macOS проблеми великі. Насамперед Apple та Microsoft викручують руки розробникам, щоб ті публікували додатки через їхні Store'и. Як - наприклад тим, що додаток не зі Store'у складно завантажити і ще складніше встановити. Браузер видає купу попереджень та приховує шляхи для встановлення так, що пересічний користувач просто не знайде наявні в UI механізми для встановлення додатку. Також, при встановленні, якщо додаток не підписано, користувач отримує чергове попередження. Все для блага користувача, безумовно, але є нюанс (с) - сертифікат для підписування ще 10 років тому коштував біля $100, і придбати його можна було при вказанні базових даних що відповідали дійсності (наприклад, ім'я компанії, домен, та електронна пошта збігаються - все ок, отримуй). Зараз сертифікат коштує більше ніж $500 на рік, CA компаній лишилося три штуки (олігополія), а перевірки клієнтів в них виконують недоумки з недорозвинутих країн на аутсорсі, які не розуміють взагалі як працює бізнес в розвинутих країнах.
Але це ще початок
. Наступний крок в нас Microsoft Store. Додатки туди приймаються в певних запакованих форматах, і розібратися з процедурою досить складно. Зокрема, рекомендується протестувати додаток за допомогою Cert Kit, який є частиною Windows SDK. І все би ок, але він просто не працює навіть коли Windows SDK встановлюється з нуля. Довелося видалити якусь там DLL за порадою ChatGPT щоб запрацювало.
Далі гірше. Щоб засабмітити додаток в Microsoft Store, слід використовувати individual account (Work account AKA Entra ID tenant *не пускають*). Але якщо використати individual account, Partner Center не працює як слід і не дає власникові account-а всіх прав, вимагаючи Entra ID tenant. Якого немає, тому що Microsoft явним чином не дозволила його використати. Підтримка на питання "мені не дають всіх прав" відповідає "ми перевірили і дійсно, ви не можете мати всі права без tenant'а". Підтримка з тієї ж недорозвинутої країни, якщо що.
В Apple я восени місяць вирішував (схожим чином) схожу ж проблему, коли я не міг активувати обліковий запис не підписавши певний agreement, а посилання на agreement в мене на веб-сторінці не з'являлося. Після 4-го сапортера з тієї ж країни (ну ви зрозуміли ...) прийшов якийсь співробітник з європейським іменем і цю проблему вирішив на боці ябла.
Далі в мене ще пакування та сабміт в Apple Store та незрозуміло що з Microsoft Store. Спостерігаємо ...
Вигода калькулятора в тому, що він не просто калькулятор, а калькулятор складних виразів аж до міні-програм з можливістю створення власної бібліотеки функцій. Підтримуються умови, цикли, змінні, та функції.
Але цей допис не про вигоди, а про перешкоди. 25 років тому все було просто - створив додаток, поклав на веб-сторінку, розкидав по сторонніх сайтах, і маєш копійку. Зараз же можливість з нуля зайти в цей бізнес практично відсутня.
Створити додаток для Linux не є проблемою. А от з Windows та macOS проблеми великі. Насамперед Apple та Microsoft викручують руки розробникам, щоб ті публікували додатки через їхні Store'и. Як - наприклад тим, що додаток не зі Store'у складно завантажити і ще складніше встановити. Браузер видає купу попереджень та приховує шляхи для встановлення так, що пересічний користувач просто не знайде наявні в UI механізми для встановлення додатку. Також, при встановленні, якщо додаток не підписано, користувач отримує чергове попередження. Все для блага користувача, безумовно, але є нюанс (с) - сертифікат для підписування ще 10 років тому коштував біля $100, і придбати його можна було при вказанні базових даних що відповідали дійсності (наприклад, ім'я компанії, домен, та електронна пошта збігаються - все ок, отримуй). Зараз сертифікат коштує більше ніж $500 на рік, CA компаній лишилося три штуки (олігополія), а перевірки клієнтів в них виконують недоумки з недорозвинутих країн на аутсорсі, які не розуміють взагалі як працює бізнес в розвинутих країнах.
Але це ще початок
Далі гірше. Щоб засабмітити додаток в Microsoft Store, слід використовувати individual account (Work account AKA Entra ID tenant *не пускають*). Але якщо використати individual account, Partner Center не працює як слід і не дає власникові account-а всіх прав, вимагаючи Entra ID tenant. Якого немає, тому що Microsoft явним чином не дозволила його використати. Підтримка на питання "мені не дають всіх прав" відповідає "ми перевірили і дійсно, ви не можете мати всі права без tenant'а". Підтримка з тієї ж недорозвинутої країни, якщо що.
В Apple я восени місяць вирішував (схожим чином) схожу ж проблему, коли я не міг активувати обліковий запис не підписавши певний agreement, а посилання на agreement в мене на веб-сторінці не з'являлося. Після 4-го сапортера з тієї ж країни (ну ви зрозуміли ...) прийшов якийсь співробітник з європейським іменем і цю проблему вирішив на боці ябла.
Далі в мене ще пакування та сабміт в Apple Store та незрозуміло що з Microsoft Store. Спостерігаємо ...
11.12.2025
10:44
Я працюю у віртуальних машинах, тримаючи фізичні майже пустими з т.з. файлів та програм. Це дозволяє переносити роботу (віртуальні машини) між комп'ютерами - наприклад, брати ноутбук в дорогу, працюючи вдома на десктопній робочій станції. Також, зручно робити резервні копії віртуальних машин, які мене вже разів зо п'ять рятували.
Головна проблема з бекапами була в тому, що копіювання віртуальної машини розміром 400GB забирало кілька годин. А таких машин декілька (загалом чотири, але решта меншого розміру).
Коли я випадково побачив в магазині нові зовнішні SSD, я подумав, що мені все одно потрібен новий, бо на старі диски віртуальні машини не влазять у двох копіях. І я собі купив новий на 2 TB. Взяв якомога швидший, оскільки розміри віртуальних машин ростуть, а копіювати бекапи всю ніч не завжди зручно. Взяв Transcend ESD410C, але там ще були якісь Samsung'и з аналогічними параметрами.
І виявилося, що сучасні зовнішні диски аби не швидші за вбудовані! 450 GB віртуальна машина копіюється на такий диск лише за 15 хвилин - десь в 15 разів швидше, ніж на старий або через мережу на ноутбук (ну тут зрозуміло - мережа, навіть гігабітна, дає значно меншу швидкість, ніж нові SSD із USB 3.2).
Тому всім раджу не лінуватися, а для бекапів брати нові свіжі SSD.
Головна проблема з бекапами була в тому, що копіювання віртуальної машини розміром 400GB забирало кілька годин. А таких машин декілька (загалом чотири, але решта меншого розміру).
Коли я випадково побачив в магазині нові зовнішні SSD, я подумав, що мені все одно потрібен новий, бо на старі диски віртуальні машини не влазять у двох копіях. І я собі купив новий на 2 TB. Взяв якомога швидший, оскільки розміри віртуальних машин ростуть, а копіювати бекапи всю ніч не завжди зручно. Взяв Transcend ESD410C, але там ще були якісь Samsung'и з аналогічними параметрами.
І виявилося, що сучасні зовнішні диски аби не швидші за вбудовані! 450 GB віртуальна машина копіюється на такий диск лише за 15 хвилин - десь в 15 разів швидше, ніж на старий або через мережу на ноутбук (ну тут зрозуміло - мережа, навіть гігабітна, дає значно меншу швидкість, ніж нові SSD із USB 3.2).
Тому всім раджу не лінуватися, а для бекапів брати нові свіжі SSD.
01.12.2025
20:48
As I described earlier, I played with different options for [not] delivering sounds to the ears at night. I tried various solutions, all of which have drawbacks. In particular, the Soundcore Sport X20 are uncomfortable if you lie on your side, and their advantage in normal conditions (the earloop) is annoying at night.
Then I waited for a discount and bought myself special headphones for sleeping, the SoundCore Sleep A30, for the night. Unlike the previous ones (A20), they have an optional active noise cancellation (ANC). But it turned out that they are really made for sleeping (who would have thought!).
The Sleep A30 have a number of advantages over the previously reviewed alternatives:
Then I waited for a discount and bought myself special headphones for sleeping, the SoundCore Sleep A30, for the night. Unlike the previous ones (A20), they have an optional active noise cancellation (ANC). But it turned out that they are really made for sleeping (who would have thought!).
The Sleep A30 have a number of advantages over the previously reviewed alternatives:
01.12.2025
20:19
Як я описував раніше, я грався з різними варіантами [не]доставляння звуків у вуха вночі. Спробував різні рішення, всі не позбавлені недоліків. Зокрема, Soundcore Sport X20 сильно заважають, якщо лягти на бік, а їхня перевага у звичайних умовах (дужка через вухо) заважає вночі.
Тоді я дочекався знижки та купив собі для ночі спеціальні навушники для сну SoundCore Sleep A30. В них на відміну від попередніх (A20) є опційний активний шумодав. Але з'ясувалося інше - їх дійсно зроблено для сну (хто б міг подумати!).
В Sleep A30 є цілий ряд переваг над переглянутими раніше альтернативами:
Тоді я дочекався знижки та купив собі для ночі спеціальні навушники для сну SoundCore Sleep A30. В них на відміну від попередніх (A20) є опційний активний шумодав. Але з'ясувалося інше - їх дійсно зроблено для сну (хто б міг подумати!).
В Sleep A30 є цілий ряд переваг над переглянутими раніше альтернативами:
27.11.2025
08:23
Випустили перший з моменту продажу компонентів американцям компонентний продукт. Open-source, як сьогодні модно, але подивимося — може і якась копійчина з цього вийде one way or another.
Бібліотека для локалізації додатків на .NET. Є задум перекласти на JavaScript (та пітон?), якщо буде хоч якийсь інтерес.
Насправді, це pet project, зроблений для використання в іншому pet project'і, який я роблю в порядку відпочинку від ще одного pet project'а. Але всі вони поступово випускаються.
Бібліотека для локалізації додатків на .NET. Є задум перекласти на JavaScript (та пітон?), якщо буде хоч якийсь інтерес.
Насправді, це pet project, зроблений для використання в іншому pet project'і, який я роблю в порядку відпочинку від ще одного pet project'а. Але всі вони поступово випускаються.
21.11.2025
11:39
В 2016-му Batlle Beast написали пророчу пісню (вони написали її до того як Трамп виграв вибори) King for a Day. В 2025-му вони записали її продовження, Twilight Cabaret. Про того ж героя. В другому кліпі і сцена з першого, і герой той же (як на екрані, так і в житті).
I'm loving it, коли кліп відповідає тексту, а надто коли закладається ще якесь великоднє яйце (як то продовження пісні в наступному альбомі).
I'm loving it, коли кліп відповідає тексту, а надто коли закладається ще якесь великоднє яйце (як то продовження пісні в наступному альбомі).
18.11.2025
11:42
Відкрив для себе PlantUML. Дозволяє будувати різні діаграми з текстового опису, схожого на програму чи набір декларацій. Є ще mermaid.js такий же, але plantuml безплатний і встановлюється в купу редакторів плагіном (зокрема й VS Code має потужний плагін).
Які вигоди такого підходу?
1) Якщо піксельна точність в діаграмі не потрібна, а потрібно пояснити людям щось графічно або просто проілюструвати що відбувається, то написати текст, маючи мінімальну практику, буде швидше.
2) Набагато простіше редагувати текст.
3) В опис можна вставляти коментарі, які не буде видно на діаграмі, але які допомагають орієнтуватися у вихідному коді діаграми.
4) Copy-paste рулить. Досить легко переносити блоки, міняючи їхній порядок (на діаграмі це вимагатиме більшої кількості рухів) або копіювати ці блоки.
5) деякі речі, такі як цикли чи умови у flow diagrams, не так просто намалювати графічно, а коли вони описуються в тексті, то PlantUML сам дає їм ради.
Звичайно, якщо потрібна одна проста діаграма на три елементи але красиво, намалювати буде простіше. Але в випадку складних діаграм простіше зробити їх через PlantUML, а якщо так потрібна краса, то вже остаточний варіант можна перемалювати в графічному редакторі діаграм так, як потрібно.
Які вигоди такого підходу?
1) Якщо піксельна точність в діаграмі не потрібна, а потрібно пояснити людям щось графічно або просто проілюструвати що відбувається, то написати текст, маючи мінімальну практику, буде швидше.
2) Набагато простіше редагувати текст.
3) В опис можна вставляти коментарі, які не буде видно на діаграмі, але які допомагають орієнтуватися у вихідному коді діаграми.
4) Copy-paste рулить. Досить легко переносити блоки, міняючи їхній порядок (на діаграмі це вимагатиме більшої кількості рухів) або копіювати ці блоки.
5) деякі речі, такі як цикли чи умови у flow diagrams, не так просто намалювати графічно, а коли вони описуються в тексті, то PlantUML сам дає їм ради.
Звичайно, якщо потрібна одна проста діаграма на три елементи але красиво, намалювати буде простіше. Але в випадку складних діаграм простіше зробити їх через PlantUML, а якщо так потрібна краса, то вже остаточний варіант можна перемалювати в графічному редакторі діаграм так, як потрібно.
21.10.2025
08:00
А між тим, в мене промайнув ювілей. 40 років тому, на початку вересня (чи то було 31.08 чи 7.09) 1985-го року, батько привів мене на роботу, де стояла ЕОМ СМ-2М (дві кімнати, штук з 15 шаф і десяток терміналів, клон PDP-7 якщо не помиляюся), з чого почалося моє практичне знайомство з програмуванням - тоді на Basic'у. Теорію я читав і раніше - коли мені було 4 роки, я в коморі знайшов та прочитав книжку "Асебмлер для IBM/360" з описом команд, кодування на перфокартах тощо (книжку цю я потім в інтернеті знаходив, але перечитувати вже нецікаво) - але практиці вже 40 років. А загалом, комп'ютери (такі ж великі шафи) я бачив з немовлячого віку в КПІ, на кафедрі прикладної математики, бо мати тоді працювала з ними.
17.10.2025
13:45
В рольових іграх одна з проблемних задач - це збалансувати кількість та цінність луту, щоб він був, але не змушував людей бігати по кожній скрині та шафці і не скирдувати той лут в себе. Для цього вводять і ліміт за кількістю речей в inventory і максимальну вагу. Але це слабко допомагає. І от я зараз граю в Black Geyser Couriers of Darkness, де підійшли до питання тим, що ввели поняття greed level (рівень жадібності). Для команди та світу розраховуються окремі показники. Ти можеш брати що хочеш, але з кожним взятим предметом обидва показники зростають. Показник для команди можна знижувати, але складно; для світу — не знаю, не помітив. Є й верхня межа по цих показниках, але я не знаю поки, що буде, якщо її досягнути.
04.09.2025
05:58
Ще з моменту виходу першої Microsoft'івської ергономічної клавіатури (рік 1999-ий чи десь там) я користувався саме ними. Аж поки MS не зняла їх з виробництва близько 2020-21 років. Миші пішли значно раніше (пристойні ергономічні миші від MS закінчилися близько 2012-2014 років). З мишами я пробував різні (і вертикальні теж) і зупинився на Logitech MX Master 2S (3S вони примудрилися зробити менш зручною, то ганяю поки стару 2S). З клавіатурою ж довелося переходити на щось інше. І в 21-му році вибору сильно не було, то довелося брати Logitech K860. Це така з пласкими кнопками а-ля ябло і геть незручним розташуванням клавіш - слеш лівіше від Z і вертикальний Enter. Прожила вона в мене чотири роки, і в ній почала глючити кнопка A причому більше з правим shift'ом, ніж сама по собі. Я подумав, що там просто бруд забився і вирішив її почистити.
Клавіатури від MS я завжди розбирав і чистив. Це було складно і нудно (там біля 20 гвинтиків), самі кнопки слід було знімати "згори", але працювало. А Logitech нерозбірний. Попри 15 гвинтиків, частина з яких заклеєна, всередині немає що чистити - саму сенсорну частину спаяно намертво. Ок, зайдемо з іншого боку - зняти кнопку зверху. Я не знаю, як їх кріплять на заводі, але зняти кнопку можна, але як з грибами, лише один раз - там такі замочки і гачочки, які при зніманні ламаються, і назад кнопка вже не стає як слід. Але навіть знімання не допомогло - кнопка (там всередині силіконом прикритий контакт є) все так же глючила. Можливо, це проблема електрична більш ніж механічна.
Довелося купити нову клавіатуру. Я взяв щось відносно дешеве, дуже схоже на стару MS'івську, і одразу ж наступний Logitech (чому так - в іншій квартирі такий же logitech, то щоб були однакові). На жаль, дешевша клавіатура, попри правильну розкладку, виявилася вже незручною - хід кнопок великий, і я чіпляю сусідні кнопки при набиранні. Оскільки я набираю багато, пальці втомлюються і помилки постійні. То довелося ставити другий Logitech.
А заодно я дізнався, що навіть пласкі клавіатури забиваються сміттям, аж гай гуде. І враховуючи їхню нерозбираність, доводиться лише міняти. А вони дорогі ...
Клавіатури від MS я завжди розбирав і чистив. Це було складно і нудно (там біля 20 гвинтиків), самі кнопки слід було знімати "згори", але працювало. А Logitech нерозбірний. Попри 15 гвинтиків, частина з яких заклеєна, всередині немає що чистити - саму сенсорну частину спаяно намертво. Ок, зайдемо з іншого боку - зняти кнопку зверху. Я не знаю, як їх кріплять на заводі, але зняти кнопку можна, але як з грибами, лише один раз - там такі замочки і гачочки, які при зніманні ламаються, і назад кнопка вже не стає як слід. Але навіть знімання не допомогло - кнопка (там всередині силіконом прикритий контакт є) все так же глючила. Можливо, це проблема електрична більш ніж механічна.
Довелося купити нову клавіатуру. Я взяв щось відносно дешеве, дуже схоже на стару MS'івську, і одразу ж наступний Logitech (чому так - в іншій квартирі такий же logitech, то щоб були однакові). На жаль, дешевша клавіатура, попри правильну розкладку, виявилася вже незручною - хід кнопок великий, і я чіпляю сусідні кнопки при набиранні. Оскільки я набираю багато, пальці втомлюються і помилки постійні. То довелося ставити другий Logitech.
А заодно я дізнався, що навіть пласкі клавіатури забиваються сміттям, аж гай гуде. І враховуючи їхню нерозбираність, доводиться лише міняти. А вони дорогі ...
25.08.2025
08:01
В одному з холодильників на задню стінку намерзає лід. Досить сильно, і незрозуміло чому. Ми його просто чистили, але не сильно допомагало. Тоді купили "спрей для розморожування скел". Якщо нанести його на лід, то лід сходить, але на сам лід піде весь балон, а чистити треба аби не щотижня.
Ми черговий раз почистили задню стінку, а тоді на тонкий шар льоду, що лишався (його зняти я не зміг), нанесли спрей (не дуже багато, але заприскали практично всю площу льоду). За тиждень знову намерзло, але ... спрей не дав льоду як слід прикріпитися, і цей сніг з льодом сьогодні з'їхав суцільним шаром вниз. Ну а далі лишилося його лише прибрати.
Наступний раз після розморожування холодильника нанесемо прямо на стінку — так має бути ще правильніше. Можна, мабуть, наносити щось інше, але не дуже зрозуміло що -- WD40 смердітиме, а харчова олія застигне.
Ми черговий раз почистили задню стінку, а тоді на тонкий шар льоду, що лишався (його зняти я не зміг), нанесли спрей (не дуже багато, але заприскали практично всю площу льоду). За тиждень знову намерзло, але ... спрей не дав льоду як слід прикріпитися, і цей сніг з льодом сьогодні з'їхав суцільним шаром вниз. Ну а далі лишилося його лише прибрати.
Наступний раз після розморожування холодильника нанесемо прямо на стінку — так має бути ще правильніше. Можна, мабуть, наносити щось інше, але не дуже зрозуміло що -- WD40 смердітиме, а харчова олія застигне.
16.08.2025
20:09
З'ясувалося, що професор лопух, і вже три роки я страждаю від неможливості зарядити автівку у власному гаражі, не знаючи, що розетки в ньому - мої (таке буває
. І тут мені людина, що будувала будинок, сказала, що гаражні розетки заведені до квартирних лічильників, і відповідно я можу заряджати автівку за свій рахунок, а не за спільний.
То я на радощах замовив другий зарядний пристрій від розетки 220В. Спершу я поїхав в Porsche Rieka, думав купити пристрій там. А в них лише один комплект за 1700 :-/ євро, і той під замовлення. Тоді я зателефонував ділеру в Братиславу, і там сказали, що фірмова зарядка для купри коштує 330 євро, але теж під замовлення. Я почухав потилицю і поліз в хорватський інтернет по допомогу. Знайшов кілька варіантів -- AEG за 290, OSRAM за таку ж ціну, і щось невідоме (але європейське) за 265. Перші два потрібно було чекати, і я не був впевнений, що вони встигнуть до кінця місяця. То замовив щось невідоме. Сьогодні воно доїхало. Дуже пристойна якість, і головне (чому я це пишу) -- екран в зарядному пристрої. Він показує час зарядної сесії, споживання та кількість спожитої електрики за зарядну сесію, силу току (можна вибирати між 10А та 16А, а показує реальну, що споживається), напругу в розетці та температуру. Дуже приємно. Фірмова зарядка має буквально три світлодіоди, яких я ніколи й не бачу. В сусіда Audi e-tron, так його фірмовий зарядний блок від Audi теж має лише три чи чотири світлодіоди та й усе. Тому я тепер думаю, що в наступний електромобіль я просто відмовлюся від фірмової зарядки - вони безтолкові.
То я на радощах замовив другий зарядний пристрій від розетки 220В. Спершу я поїхав в Porsche Rieka, думав купити пристрій там. А в них лише один комплект за 1700 :-/ євро, і той під замовлення. Тоді я зателефонував ділеру в Братиславу, і там сказали, що фірмова зарядка для купри коштує 330 євро, але теж під замовлення. Я почухав потилицю і поліз в хорватський інтернет по допомогу. Знайшов кілька варіантів -- AEG за 290, OSRAM за таку ж ціну, і щось невідоме (але європейське) за 265. Перші два потрібно було чекати, і я не був впевнений, що вони встигнуть до кінця місяця. То замовив щось невідоме. Сьогодні воно доїхало. Дуже пристойна якість, і головне (чому я це пишу) -- екран в зарядному пристрої. Він показує час зарядної сесії, споживання та кількість спожитої електрики за зарядну сесію, силу току (можна вибирати між 10А та 16А, а показує реальну, що споживається), напругу в розетці та температуру. Дуже приємно. Фірмова зарядка має буквально три світлодіоди, яких я ніколи й не бачу. В сусіда Audi e-tron, так його фірмовий зарядний блок від Audi теж має лише три чи чотири світлодіоди та й усе. Тому я тепер думаю, що в наступний електромобіль я просто відмовлюся від фірмової зарядки - вони безтолкові.
15.08.2025
13:09
Відтоді як ми забрали п'ятничного котика з притулку влітку 2018-го, ми сприймали його як нещасне забите кошеня-підлітка, яке перші два тижні спало під боком, а згодом переїхало в ноги, де відтоді й спить.
А тим часом кіт змінився — їсть за трьох (кішка для порівняння в наявності), уві сні займає щонайменше чверть ліжка по діагоналі, а своє незадоволення швидкістю подання сніданку може висловити прямо на кухонному килимку.
Тут мені закортіло подивитися, скільки йому в людських роках. І виявилося, що йому щонайменше 50, і це вже не маленьке кошеня, а пузатий дядько в треніках. І все. Ніяк він не сприймається як кошеня, а як срібляста котина, старша за нас. Концепція змінилася ...
А тим часом кіт змінився — їсть за трьох (кішка для порівняння в наявності), уві сні займає щонайменше чверть ліжка по діагоналі, а своє незадоволення швидкістю подання сніданку може висловити прямо на кухонному килимку.
Тут мені закортіло подивитися, скільки йому в людських роках. І виявилося, що йому щонайменше 50, і це вже не маленьке кошеня, а пузатий дядько в треніках. І все. Ніяк він не сприймається як кошеня, а як срібляста котина, старша за нас. Концепція змінилася ...
